Description of the project
The study we focused on the application of the Flipped Classroom (FC) method in the context of multigrade rural classroom (MRC). The research was guided by two research questions:
- Research question 1 (RQ-1): Does the implementation of the FC method in MRC require adapting standard FC procedures?
- Research question 2 (RQ-2): Is there a particular methodological framework for applying FC in MRC?
RQ-1 is based on the analysis of FC teaching practices in MRC. The aim was to determine whether interventions with students of different levels affected the sequence and habitual actions in FC.
RQ-2 was to determine some kind of regularity or pattern in the eventual variation in the application of the FC method in these types of spaces.
In order to answer these questions, questionnaire-based research was conducted, complemented by in-depth interviews with teachers in rural multigrade classrooms. The data collected came from teachers in a number of schools located in a specific region, allowing the research to be formulated as a case study.
Description of the dataset
Aggregate data from questionnaires-interviews with teachers in rural multigrade classrooms on the implementation of Flipped Classroom methodologies.
Descripción del proyecto
El estudio se centró en la aplicación del método Flipped Classroom (FC) en el contexto del aula rural multigrado (MRC), a partir de dos preguntas de investigación:
- Pregunta de investigación 1 (RQ-1): ¿La aplicación del método FC en MRC requiere adaptar los procedimientos estándar de FC?
- Pregunta de investigación 2 (RQ-2): ¿Existe un marco metodológico concreto para aplicar el método FC en el MRC?
La RQ-1 se basa en el análisis de las prácticas de enseñanza del FC en MRC. El objetivo era determinar si las intervenciones con alumnos de diferentes niveles afectaban a la secuencia y a las acciones habituales en FC.
La RQ-2 consistió en determinar algún tipo de regularidad o patrón en la eventual variación en la aplicación del método de FC en este tipo de espacios.
Para responder a estas preguntas, se realizó una investigación basada en cuestionarios, complementada con entrevistas en profundidad a docentes de aulas rurales multigrado. Los datos recogidos procedían de profesores de varias escuelas situadas en una región específica, lo que permitió formular la investigación como un estudio de caso.
Descripción del dataset Datos agregados procedentes de los cuestionarios-entrevista a profesorado de aulas
rurales multigrado sobre la implementación de metodologías Flipped Classroom. |